Kubota gyár Franciaországban!

2014-re tervezik egy új Kubota gyár építését

Franciaországban 115000 m2-en.

Az európai gyár előre láthatólag 2015-ben kezdi

meg a gyártást 3000 gép/év tervezett teljesítménnyel.

A hírt a Kubota Global tette közzé december 4-én.

Részletekért kattintson ide!

 

A gyár alapítással kapcsolatban olvassa el a Kubotával készült interjút is!

Kérdés: Mi a célja az új európai gyár alapításának?

Válasz: Az igények teljes körű kielégítése ezeken az Európai területeken is 130-170 LE-ig.

K: Miért pont Franciaország lett? 

V: Mert az ország Európa egyik fő piaci központja, ahol az új modell célcsoportja leginkább jelen van, és logisztikai szempontból is előnyös az ország. 

K: Csak összeszerelő sor lesz? 

V: A főbb alkatrészek nagy része (váltó, első híd, hidraulikus alkatrészek) Németorszában lesz gyártva, A motor és a fülke pedig Japánban. A gyárban összeszerelési és festési munkálatok fognak folyni. 

K: Hogyan fogják ezeket a nagy gépeket szállítani? 

V: Európában elsődlegesen kamionokkal szárazföldön, valamint igény esetén átrakó hajókkal is. 

K: Honnan fogják beszerezni a szükséges alkatrészeket, alapanyagokat? 

V: A motort és fülkét Japánból, minden mást Európából.

K: Így mennyi lesz a helyi beszerzések aránya?

V: 70 %

K: Milyen éves termelést terveznek? 

V: 2017-re szeretnénk elérni az évi 3000 gépet.

K: Milyen teljesítménykategóriában és mennyi féle modell lesz gyártva? 

V: 130, 150 és 170 LE-s gépek, három eltérő felszereltségben lesznek elérhetőek, így összesen 9 modell lesz gyártva.

K: A modellek számának bővítését tervezik a jövőben? 

V: A nagy teljesítménykategóriákat figyelembe véve tervezzük.

K: Japán miben fog kapcsolódni a gyár alapításához? 

V: A gyár főleg Japán támogatással lesz felépítve, de nagyobb hangsújt a Japánban képzett szakemberek részvétele jelenti.

K: Terveznek későbbi gyárépület bővítést?

V: Mindenképp úgy lesz kialakítva, hogy későbbi bővítésre legyen lehetőség; hogy például a fülke gyártás is házon belül tudjon megtörténni a jövőben.

K: Terveznek további gyár alapítást az USA-ban és Japánban? 

V: Nem, de volt elképzelés összeszerelő üzem létesítésére mindkét területen.  

K: A motorok Kubota gyártmányúak? 

V: Igen, a motorok KUBOTA gyártmányúak lesznek, Japánból. 

K: Hol történt a termék fejlesztés? 

V: A modellek kifejlesztése Európában, Németországban zajlott. 

K: Fognak további fejlesztési területeket létrehozni? Mikor? Hol? 

V: Igen, mindenképpen Európában.

K: Mik az elvárások az új termékkel szemben? 

V: Mindenek előtt a könnyű és egyértelmű kezelés, beépített vezérlők használata az optimális munkateljesítmény érdekében, megmutatni magunkat a piacon a versenytársak között mind designban, mind funkcióban. 

K: Az új termékek milyen árazást kapnak? 

V: A 9 új traktor típus három elérhető teljesítménnyel és felszereltséggel 90000 és 130000 EUR árkategóriában fog mozogni hozzávetőlegesen. (NEM FIX ÁRAK)

K: A Kubota Kvernelanddal történt fúziója milyen hatással volt a fejlesztésekre? 

V: Az új gépek képesek lesznek elbírni a nagyobb munkagépeket is, így mindenképpen pozitívan hatott a fúzió. Ennek köszönhetően költségcsökkenés, munkaminőség javulás és kezelési egyszerűség is érzékelhető lesz.

K: A traktorok igazodnak az ISOBUS követelményekhez? Mi az ISOBUS?

V: A traktorok mindenképp igazodnak az ISOBUS követelményekhez.

Az ISOBUS egyszerűbbé teszi a kapcsolatot a munkagép és a traktor között. Egyetlen kezelői terminállal létesíthető kapcsolat a munkagépek és a traktor között. 

Az ISOBUS szabványnak köszönhetően nem kell túlműszerezni a vezetőfülkét, a munkaszköz kezelő felületét a traktor terminálján meg lehet jeleníteni, így csak egy mozdulatra van szükség és a munkagép már is csatlakozik a traktorhoz.

K: A versenytársak követik az ISOBUS szabványt? 

V: A legtöbb versenytárs igyekszik az ISOBUST használni akár standard akár plusz felszereltség részeként. 

K: A traktorok megfelelnek Tier4 emissziós normának? 

V: Igen, megfelelnek.

K: Hová pozicionálják az új traktort a piacon? 

V: Európában általános szántóföldi munkálatokra ajánljuk, vetésre és talajművelésre, esetenként nehezebb munkákra is, mint aratáskor a termény szállítása. 

K: A készülő traktor kategóriájában milyen a piaci összetétel országonként?

V: A főbb európai országokban (Franciao., Anglia, Németo., Spanyolo., Olaszo.) 120-180 LE-ig körülbelül 33000 traktor van, Észak-Amerikában és Európában 3 fő márka uralja a piacot. 

K: Milyen értékesítési mennyiség lett kitűzve?

V: 2017-re szeretnénk elérni a 3000 egységet, mely összesen 3 milliárd JPY a világon. 

K: Mik a piaci előnyei a Kubotának, mint új belépőnek a piacon? 

V: Elsősorban a könnyű kezelhetőség, melyet a kereskedők és felhasználók is folyamatosan megerősítenek más típusok esetében. Folyamatos fejlesztéseket teszünk a precíziós gazdálkodás irányában, mellyel nagyobb termelési hatáékonyság érhető el. Ide tartozik az ISOBUS szabvány használata az új gépek esetében. Továbbá fontos kiemelni, a saját KUBOTA márkájú, fejlesztésű kiegészítőket, mint rakodók, takarmányozási kiegészítők és egyéb egységek.

K: Milyen kereskedői hálózattal lesz a gép értékesítés?

V: Elsősorban a meglévő kereskedői hálózattal, de az igények alakulásával akár új kereskedők bevonásával is. 

K: Mikorra tervezik a gépeladás megkezdését? 

V: 2015 tavaszán szeretnénk megkezdeni az értékesítést.

K: Milyen finanszírozási lehetőségeket kínálnak? 

V: Mivel a vásárlók 90%-a valami féle finanszírozással vásárol gépet, így valamilyen utat mindenképpen adunk kedvező finanszírozási lehetőségeknek. Vagy saját cégen keresztül vagy akár bankkal történő szövetség kialakításával. 

(A riport eredeti nyelve angol, a Kubota és egy megkérdező között jött létre a párbeszéd)